woensdag 21 november 2012

Serious Games: more than training!

“We zijn een ernstig bedrijf! Opleiding is een ernstige zaak! Spelen behoort niet tot ons opleidingsbeleid!”

Als ik dit hoor van de HR Manager, dan ben ik altijd blij dat ik niet in dat bedrijf werk! Maar anderijds verheug ik me er ook op om met deze opleidingsverantwoordelijken van gedachten te wisselen.
Beeld u in: met een tiental collega’s gedurende 2 dagen 8 uur vastgelijmd op een stoel zitten, turend en starend naar het afrollen van een PowerPoint presentatie van 350 slides, af en toe een vraag beantwoorden en misschien ook enkele sleutelwoorden neerpennen op een stuk verloren papier…
Donald Kirkpatrick krijgt hoogstwaarschijnlijk bijna een hartaanval!

Tja, een aantal HR Managers hebben zó véél ervaring in hun functie… of misschien is het voor hen té ingrijpend om uit hun comfortsituatie op te staan en de tweede wet van Newton toe te passen?!
Mijn voorstel ter vervanging van deze “goedkope” klassikale opleiding uit de oude doos: eerst een inleidende e-learning module afgesloten door een assessment, vervolgens een klassikale interactieve Workshop à la Pèger van een halve dag, aansluitend een toegang tot een Serious Game als evaluatie-tool, die in een tijdsbestek van 3 maanden minstens 3 keer moet gespeeld worden, waarna een evaluatie met de hiërarchische overste het leertraject afsluit. Dit leerpad zal Donald Kirkpatrick, maar ook de leerder zelf, het bedrijf in kwestie en de RO(T)I van de opleiding, euforisch stemmen!

Wilt u weten waarom mijn voorstel goedkoper is voor uw bedrijf of hoe u zelf voor een democratische prijs een Serious Game kan aanmaken, klik dan hier om me te contacteren. Ik garandeer u dat uw opleidingsbeleid er veel gezonder zal uitzien!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten